Corona

Maatregelen t.a.v. Corona op de praktijk

Voor uw en onze veiligheid willen wij de kans op verspreiding van het Coronavirus / COVID-19 beperken. Wij nemen hiervoor verschillende maatregelen. Op alle locaties gelden in ieder geval de volgende maatregelen:

  • KOM ZOVEEL MOGELIJK ALLEEN
  • KOM MAX 5 MINUTEN VOOR AANVANG BINNEN
  • KOM NIET MET VERKOUDHEID OF KOORTS
  • KOM NIET ALS ER REDEN IS VOOR THUISQUARANTAINE
  • GEEF ELKAAR DE RUIMTE

 

Vragen t.a.v. Corona vaccinaties en het vaccinatie bewijs

Op dit moment kan iedereen zich laten vaccineren tegen Corona. Voor informatie over het maken van een afspraak en vragen over de werking, bijwerkingen, veiligheid e.d. kunt u terecht op de website van de rijksoverheid: Vaccinatie tegen het coronavirus. U kunt ook bellen met het landelijke informatienummer 0800-1351

Vanaf 1 juli kan iedereen die volledig is gevaccineerd een vaccinatiebewijs uploaden in de CoronaCheck-app. U heeft hiervoor een smartphone en DigiD nodig. 14 dagen na uw laatste vaccinatie kunt u uw vaccinatie bewijs aanmaken in de app. Heeft u problemen met het aanmaken van het vaccinatie bewijs, kijk dan naar de informatie hierover op de website van de rijksoverheid: Problemen en oplossingen bij vaccinatiebewijzen.

Indien u gevaccineerd bent door De Doc en heeft aangegeven dat wij uw vaccinatie aan het RIVM mochten doorgeven, dan hebben wij dat reeds gedaan en kunt u dat zien in de app. Mocht u hebben aangegeven dat wij deze informatie niet mochten delen en wilt u dat wijzigen. Stuurt u dan een mail naar onze praktijk via info@dedoc.nl. Wij passen dit dan aan. Mocht  er iets anders zijn mis gegaan, ook dan kunt u ons hierover een mail sturen.

Bent u (deels) in het buitenland gevaccineerd? Als u volledig in een Europees land bent gevaccineerd, dan ontvangt u uw digitale vaccinatie bewijs in het land waar u gevaccineerd bent. Bent u (volledig of deels) gevaccineerd in een land buiten Europa, en u heeft hier een bewijs van, dan kunt u in Utrecht een vaccinatie bewijs laten maken. U kunt bellen voor een afspraak via 030 – 8002899. (let op; 1 afspraak per persoon). Meer informatie over het verkrijgen van de een digitaal vaccinatie bewijs na vaccinatie in het buitenland vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Mensen die geen smartphone hebben kunnen hun vaccinatiebewijs printen via de website coronacheck.nl

Vragen over corona test of titerbepaling

De Doc doet GEEN COVID testen en GEEN titerbepaling om aan te tonen of iemand antistoffen heeft gemaakt tegen het Corona virus na een doosgemaakte infectie.

Uitsluitend de GGD geeft een herstelbewijs af na een doorgemaakte COVID besmetting die door hen met een PCR test is vastgesteld. Het herstelbewijs wordt opgenomen in de CoronCheckApp.

Overige vragen t.a.v. corona

De Doc heeft een overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen t.a.v. Corona. De volgende vragen worden behandeld:

  • Wanneer en hoe kan ik mij laten testen?
  • Belt de huisarts mij als ik positief getest ben?
  • Wat kunt u doen bij veel voorkomende klachten bij Corona
  • Kan ik naar de huisarts als ik Corona heb?
  • Hoe voorkom ik dat ik Corona krijg?
  • Wat moet ik doen als mijn huisgenoot ziek is?

 

U kunt alle vragen en de antwoorden terug lezen in dit overzicht.

Wanneer neem ik contact op met de huisarts als ik Corona heb?

In de volgende situaties belt u ons op:

  • u wordt in een paar dagen steeds zieker
  • u ademt steeds sneller of moeilijker (bijvoorbeeld bij het lopen)
  • u heeft meer dan 3 dagen koorts (38 graden of hoger)
  • u bent ouder dan 70, u heeft een chronische ziekte of minder weerstand EN u krijgt koorts

 

Bij voorkeur belt u tussen 11.00 en 12.00 op ons telefonisch spreekuur (optie 6 in het menu). U krijgt dan direct een arts aan de telefoon. Maakt u zich zorgen en kan uw vraag niet wachten tot het telefonisch spreek uur, bel dan met de assistente, u kiest hiervoor optie 5. Kom in ieder geval niet zonder overleg naar de praktijk!

Indien de praktijk gesloten is neemt u contact op met de huisartsenpost HADOKS via 070-3469669

Verklaring ontheffing mondkapjesplicht

In het openbaar vervoer geldt een mondkapjesplicht. Deze verplichting geldt niet voor mensen die vanwege ziekte of beperking geen mondkapje kunnen dragen. Hierbij valt te denken aan;

  • Mensen met een ernstige longaandoening
  • Mensen die erg in de war raken door het dragen van een mondkapje. Bijvoorbeeld door een verstandelijke beperking of psychische aandoening.
  • Mensen met een aandoening aan het gezicht waardoor het dragen van een mondkapje niet mogelijk is.

Indien het dragen van een mondkapje niet mogelijk is heeft het de voorkeur een andere oplossing te zoeken. Bij voorbeeld het gebruik van een faceshield. Het kabinet heeft controleurs gevraagd hiermee “redelijk om te gaan”.

In tegenstelling tot berichten vanuit de overheid mogen huisartsen de eigen patiënten geen medische verklaring meegeven om ontheffing te krijgen voor het dragen van een mondkapje. Dit zou de relatie tussen arts en patiënt te veel onder druk zetten. Vanuit Doc Haanstra worden deze verklaringen dan ook NIET verstrekt.

Wel kunt u deze verklaring uitprinten en bij u dragen. Desgewenst kunt is deze i.c.m. de medicatie die u slikt aan de controleur laten zien.

Sluiten Doc Haanstra Huisartsenpraktijk Den Haag
Algemeen adres
Doc Haanstra Huisartsenpraktijk Den Haag

Stationsweg 35
2515 BH Den Haag

telefoon tijdens kantooruren

070 – 363 1135

contact buiten kantooruren

070 – 346 96 69 (HADOKS)

faxnummer

070- 3300242

 

Email

Locaties

de Doc Stationsweg 35
de Doc Boomsluiterskade
Inschrijven Ga naar de website